Wil je snel klanten krijgen en goed geld verdienen maar vind je dat lastig?

Klanten krijgen is voor vele onderneemsters een gigantische uitdaging. Ze vinden bijvoorbeeld dat ze te weinig klanten hebben. Ze draaien te weinig omzet en hebben te weinig werk.

Of  ze willen zich herprofileren en andere klanten aantrekken. Een andere doelgroep, leukere klanten of beter betalende.

Ze denken dat die er niet zijn of moeilijk bereikbaar zijn, …

Klanten krijgen wordt zo een moeilijke klus, zoiets als een lastige berg om te overwinnen.

Vaak gaan onderneemsters dan dingen doen die niet echt bij hen passen. Of die ze niet leuk vinden. Netwerken bijvoorbeeld, of uitermate actief op Facebook zijn. Zonder het gewenste resultaat.

Herken jij je hierin?

In dit artikel zoom ik in op de mindset die nodig is om met vertrouwen en plezier fijne klanten te krijgen.

Want stel je voor… hoe zou het voor je zijn als je weet dat er altijd genoeg klanten zijn, dat je zelfs een wachtlijst van klanten hebt.

Hoe zou dat voelen?

Welke mindset is nodig om met vertrouwen en plezier fijne klanten te krijgen?

  1. Klanten zijn overal

De eerste mindset is: klanten zijn overal. Iedereen kan een klant van jou zijn of een klant van je kennen.

Zorg daarom dat je je altijd voorstelt aan mensen. Ondernemers zijn immers contactmakers.

  1. In je bestaande netwerk zijn de meeste kansen

De tweede mindset is, dat je bestaande netwerk de meeste kansen biedt. Hier bedoel ik mensen met wie je al eerder hebt gewerkt, met wie je een band hebt. Mensen kopen van iemand die ze kennen en die ze vertrouwen en die ze tof vinden.

Die mensen heb je om je heen.

Vaak vergeten ondernemers om een vervolg aanbod te doen, of houden ze geen contact met vroegere klanten. Terwijl er best weer een vraag of een probleem kan zijn, waar ze je hulp bij nodig hebben.

  1. Geven

De derde mindset is dat het allemaal gaat om geven. Mensen willen iets teruggeven aan degene die wat aan hen geeft. Dat is een universeel iets. Balans tussen geven en nemen.

Je geeft daarbij om het geven, je geeft niet om iets terug te krijgen. Geven roept wederkerigheid op en mensen willen iets terug geven.

Wat heb je te geven in deze fase?

Je weet veel wat een ander niet weet. Dus: geef ideeën, kennis, informatie. Je helpt mensen daarmee en dat is heel erg waardevol.

Geef ook complimenten. Dit wordt vaak vergeten, en is heel simpel.

Richt je bij het geven op: ‘hoe kan je anderen helpen succesvol te zijn?’ Denk met mensen mee, zie waar ze kunnen groeien en geef ze daarin suggesties.

  1. Heb vertrouwen en sta achter jezelf

De vierde mindset is dat je vertrouwen hebt en dat je helemaal achter jezelf staat. Je vertrouwt er op dat je alles hebt wat je nodig hebt. Vertrouwen is enorm aantrekkelijk voor mensen.

Ze kopen vertrouwen.

Dat betekent dat je een goed humeur hebt en dat je van mensen houdt.

  1. Perfectionisme laat je in de kast

De vijfde mindset is dat alles een kladversie is. Je gaat met mensen in gesprek, je zegt mogelijk verkeerde dingen. Dat is niet erg, je leert voor de volgende keer.

Je leert door fouten te maken.

Wil je dat het perfect is, dan word je traag en ineffectief. Dan is het nooit klaar, nooit goed genoeg, sta je niet achter jezelf. Dat is niet helpend.

  1. Het gaat om actie!

De zesde mindset is dat het allemaal gaat om actie en niet om het resultaat.

Je gaat klanten bellen en mailen, je gaat netwerken.

Als je merkt dat je bijvoorbeeld stomme dingen zegt die klanten niet begrijpen, waardeer je jezelf dan omdat je het gedaan hebt. Om de actie. En beloon jezelf. Vier de actie!

Je gaat dan vanzelf wel bijsturen en tot een beter iets komen.

In het volgend artikel zoom ik in op strategieën om klanten te krijgen.

Succes ondertussen en … have fun!

 

PS: Vaak denken ondernemers er niet aan, maar snel klanten krijgen, kan ook door je business onder de loep te nemen en je aanbod te upgraden. Wil je snel vooruit? Dat kan! Vraag een scan-gesprek aan!

In een Scan-gesprek geef ik je inspiratie, kennis en ideeën over de mogelijkheden die je hebt om met jouw bedrijf meer te verdienen en meer vrijheid te hebben, met ideale klanten. De waarde van dit gesprek is 197 euro en ik bied het je vrijblijvend (en gratis) aan.

Klik hier om je voor een scan-gesprek aan te melden

Om het gesprek goed voor te kunnen bereiden en optimaal te laten verlopen, vraag ik je om enkele vragen te beantwoorden. Jouw antwoorden worden helemaal vertrouwelijk behandeld.

Na het invullen neem ik binnen 5 dagen contact met je op om een afspraak te plannen.