Businesscoaching: Strategie en plan : van weerzin naar 9 fun & wild ideeën

Weerzin

Ik hoorde de weerzin in haar stem. Een strategie en plan maken? Bah. Ze had er helemaal geen zin in. Ze zag er geen graten in.
Dat snap ik.
Want ze geloofde niet dat het kon. Ze had eerder doelen gesteld, en daar was niets van gekomen. Daardoor zag ze het als verloren energie, of geconfronteerd worden met een eerdere mislukking.
Dat wou ze niet. En dus concludeerde ze… stel je je doelen maar lager. Of beter nog: geen doelen. Go with the flow.

Herken je je daarin?

Welk verhaal vertel je jezelf?

Ik heb ook zo’n periode gehad. Dus ik herken het zeker.

Alleen is het gebaseerd op onmacht. Niet op kracht. Niet op leiderschap.
Als je jezelf een verhaal vertelt dat doelen niet werken en strategieën ook niet, dan is dat wat je ziet. Hetzelfde voor marketing. Of voor klanten krijgen. Denk je erover als moeilijk, vervelend, veel werk… dan is dat wat je krijgt…

Weg gemak, ontspannen, fun.

 

Kijk je liever een video? Klik hier voor de facebook video!

 

Meer fun in je business

Hoe zou het zijn om met meer fun in je business te staan? Met meer gemak?
Met zelfs een crazy fun doel, waar je helemaal wild en warm van wordt? 😉

Ik daag je uit mee te doen met dit spel! Want ja, je kan er evengoed een spel van maken. Jij bepaalt de regels in jouw zaak. Bepaal de regels dan ook zo, dat je niet kan verliezen.

Laat onderaan de video gerust weten wat jij je voorneemt in dit spel. Ik ben benieuwd!

Speel dit spel in 5 stappen mee. Zie de grootse effecten!

Hoe speel je dit spel van strategie en plan op de allerleukste manier?

  1. Goed gevoel

Beslis dat je je vooral richt op met een goed gevoel in je zaak staan.

We vergeten te vaak dat dat het allerbelangrijkste is.

Want een prettig gevoel maakt je aantrekkelijk. Net zoals bijen op een ‘rijpe’ bloem afkomen, voelt geld, klanten, alle goeds,… zich prettig bij jou als jij je goed voelt. En dus komen de opportuniteiten makkelijker jouw richting uit.

Klinkt simpel, dat weet ik.  Wetenschappelijk bewijs heb ik er ook voor, hoor!

De uitvoering is echter vaak iets anders. Mensen ervaren stress, onrust, zorgen,… of hebben onbewust een negatieve focus.

Daarom werk ik met specifieke tools die mijn klanten helpen om telkens weer doelbewust zich te richten op dit goed gevoel! Hieronder vind je alvast een super krachtige tool. Ga er dus zeker mee aan de slag!

Nummer 1: Beslis dus dat je je goed voelt.

  1. Ideale klanten

Haal je even je ideale  klanten voor de geest. Liefst klanten die keer op keer terugkomen. Je hoeft er geen gezicht op te plakken, eerder het gevoel dat je bij hen hebt. Zie hoe tevreden ze zijn met jouw dienst of product. Wat het voor hen betekent. Hoe blij ze er mee zijn.

  1. Verdiep je dankbaarheid

Besef en voel hoe dankbaar je bent voor je klanten. Stuur elke klant die in je gedachten komt een dank je wel. Verdiep dat gevoel van dankbaarheid.

Deze 2 bovenstaande stappen, pas ze elke dag toe, en ga eens na wat voor een verschil het betekent in je business! Laat ook dat gerust weten, bijvoorbeeld in de facebook groep Stroom in Business (waar je me ook je ondernemersvragen kan stellen!)

  1. Fun & Crazy!

Ga dan eens na, wat zou je super geweldig vinden? Over the top great?

Is dat:

  1. 6 maanden werken en 6 maanden vrij?
  2. Elke maand een week vrij?
  3. In de zomer 2 maanden rondtrekken in Canada, Thailand, Frankrijk of Zuid-Afrika?
  4. De zomervakantie gewoon lekker thuis kunnen zijn om met je kids te spelen ?
  5. Elk kwartaal minstens een week weg?
  6. 100.000 extra in 100 dagen?
  7. Je omzet verdubbelen?
  8. Dezelfde omzet verdienen in de helft van je tijd?
  9. Met minder klanten werken, per klant meer waarde bieden, een hogere investering vragen, zodat je je klant beter kan helpen  om nog betere resultaten te behalen?

Krijg je ideeën wat voor jou weleens een schitterend doel zou zijn?

  1. Reële doelen, hoe fun & crazy ze lijken

Voor alle duidelijkheid: alle voorbeelden zijn reëel. Ik ken ondernemers die dit doen of gedaan hebben. Er staan enkele van deze op mijn lijstje behaalde doelen. Als iemand dit kan, dan kan jij het ook. Dus durf gerust groter te dromen!

Een strategie en plan brengt je van A naar B

Bepaal vanuit dat goede gevoel vanuit stap 2 en 3, in 4. wat voor jou kan werken, waar je warm van loopt.

Werk er dan 5. een strategie voor uit en plan het in.

Gebruik daarvoor de methodiek die je in dit artikel over goede voornemens vindt.

Ik ben benieuwd hoe dit jaar voor jou anders gaat zijn!

 

Wil je graag met mij werken om op een simpele manier te zorgen voor méér inkomen of tijdvrijheid? Je hebt de kans in het VIP-Stroomversneller Business Event.

Na het vorige VIP-Stroomversneller Business Event merkten deelnemers dit op:

  • I merkte veel gemakkelijker op waar ze in een gesprek een kans had en een extra dienst kon aanbieden. Zomaar een extra inkomensbron!
  • Ervaren onderneemster K had haar salesplan voor 2020 helder, met verrassend nieuwe insteek
  • J voelde zich sterker staan. Ze kon het commerciëler aanpakken en haar planning voor 2020 was helder. Ze wist voor het event niet hoe ze aan haar gewenste inkomen kon komen. Nu wel!
  • M haalde aan dat ondernemers vaak niet de waarde beseffen van wat ze aanbieden. Hierdoor vragen ze te weinig en laten ze kansen liggen.

Door het VIP-Stroomversneller Business Event verhogen ondernemers hun ondernemersvaardigheden. Ze hebben hun strategie en plan helder. Ze krijgen meer zelfvertrouwen, en ze kunnen hogere prijzen vragen of een beter salaris.

Je bent hartelijk welkom. Meld je hier aan voor het event. En daarnaast: laat weten wat jij als doel stelt. Ik ben hartstikke benieuwd!

 

PS: Wil je liever nog sneller met me aan de slag en aftoetsten of er een match is? Meld je hier aan voor een scan-gesprek en ik spreek je snel. De vragen die je invult, helpen me om ons gesprek zo optimaal mogelijk in te vliegen en je waardevolle ideeën en tips te kunnen geven. Meld je hier aan voor je scan-gesprek.